تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۹۴۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده آبادان در مجلس:
حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری، ضامن اقتدار کشور است 
حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری، ضامن اقتدار کشور است 

  نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم در پیش گرفتن راه شهید رئیسی توسط رئیس جمهور آینده گفت: مشارکت حداکثری ضامن جمهوریت و موجب اقتدار کشور در فضای  داخلی و مجامع بین‌المللی خواهد بود. 

سید محمد مولوی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شهید رئیسی الگویی برای همه کسانی است که در اندیشه خدمت به مردم هستند.

وی با بیان اینکه هر کس که جانشین شهید خدمت شود باید راه و منش او در خدمت به مردم را دنبال کند، افزود: خدمت به مردم و دور بودن از حاشیه‌سازی‌ها دو شاخصه اساسی شهید رئیسی بود.

مولوی با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت حداکثری ضامن جمهوریت و موجب اقتدار کشور در فضای  داخلی و مجامع بین‌المللی خواهد بود.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی، رئیس جمهور عالی‌ترین مقام کشور پس از رهبری است و وظیفه عمده اجرای قوانین و ریاست قوه مجریه به جز امور رهبری بر عهده او است.

وی با بیان اینکه وظایف رئیس جمهور در طول وظایف رهبری است نه در عرض آن‌ها، ادامه داد: هدایت‌کننده، امین، مجری احکام و رجال سیاسی و مذهبی از جمله توصیفات یک رئیس جمهور است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی رئیس جمهور سوگند یاد می‌کند که پاسدار اسلام و قانون اساسی باشد و خود را وقف مردم کند و در جهت اعتلای کشور قدم بردارد.

وی با عنوان اینکه توسعه همه‌جانبه کشور یکی از وظایف رئیس جمهور است، افزود: توسعه اقتصادی و توسعه به اشکال گوناگون و استقرار عدالت اجتماعی از وظایف رئیس جمهور است.

مولوی گفت: بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی رئیس جمهور باید در قبال هیات وزیران پاسخگو باشد. رئیس جمهور باید بیشترین هماهنگی را با مجلس داشته باشد تا دولت بتواند لایحه‌های دقیقی تدوین و به مجلس ارائه کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار